Menu Podmiotowe
Zasady działania Powiatowej Rada Rynku Pracy w Rzeszowie
Zasady działania Powiatowej Rada Rynku Pracy w Rzeszowie
Do zakresu działania Powiatowej Rady Rynku Pracy, zgodnie z art. 22 ust 6 w zw. z ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, należy
w szczególności:
Korespondencję do Powiatowej Rady Rynku Pracy w Rzeszowie należy kierować na adres:
-
Podstawa prawna działania Powiatowej Rady Rynku Pracy:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2020r. poz. 1409 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie rad rynku pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 630).
-
Powiatowa Rada Rynku Pracy (PRRP) jest organem opiniodawczo – doradczym starosty
w sprawach polityki rynku pracy. Kadencja rady trwa 4 lata. - Pracami Powiatowej Rady Rynku Pracy kieruje przewodniczący, a w razie jego nieobecności wiceprzewodniczący.
- Przewodniczący Powiatowej Rady Rynku Pracy w szczególności:
- ustala przedmiot i termin obrad rady,
- przewodniczy obradom rady,
- reprezentuje rade w kontaktach z innymi organami i instytucjami,
- zaprasza na posiedzenia rady przedstawicieli organów, organizacji i instytucji niereprezentowanych w radzie inicjuje i organizuje prace rady.
- Posiedzenia rady odbywają się co najmniej raz na kwartał.
- W uzasadnionych przypadkach możliwe jest uzyskanie opinii członków rady w trybie obiegowym.
- Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący:
- z własnej inicjatywy;
- na wniosek co najmniej połowy liczby członków Powiatowej Rady Rynku Pracy.
- Powiatowa Rada Rynku Pracy wyraża swoją opinię w sprawach należących do zakresu jej kompetencji w formie uchwały lub odpowiedniego zapisu w protokole z posiedzenia rady.
-
Uchwały w sprawach wymagających opinii rady zapadają zwykłą większością głosów
w obecności co najmniej połowy członków rady rynku pracy. W przypadku równej liczy głosów „za” i „przeciw” decyzję podejmuje przewodniczący rady rynku pracy. - Głosowania są jawne. Na umotywowany wniosek członka rady przewodniczący zarządza głosowanie tajne.
Do zakresu działania Powiatowej Rady Rynku Pracy, zgodnie z art. 22 ust 6 w zw. z ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, należy
w szczególności:
-
Inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia
w powiecie; - Ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy;
- Opiniowanie kryteriów podziału środków Funduszu Pracy na finansowanie programów dotyczących promocji zatrudnienia i finansowanie innych fakultatywnych zadań oraz opiniowanie opracowanych przez powiatowe urzędy pracy propozycji przeznaczenia środków Funduszu Pracy będących w ich dyspozycji i sprawozdań wykorzystania ww. środków;
- Składanie wniosków i wydawanie opinii w sprawach dotyczących kierunków kształcenia, szkolenia zawodowego oraz zatrudnienia w powiecie;
- Ocenianie okresowych sprawozdań z działalności powiatowych urzędów pracy;
- Delegowanie przedstawicieli do komisji konkursowej dokonującej wyboru kandydata na stanowisko dyrektora powiatowego urzędu pracy;
- Opiniowanie wniosków o odwołanie dyrektora powiatowego urzędu pracy;
- Opiniowanie umorzenia należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń, zwrotu refundacji lub jednorazowo przyznanych środków na podjęcie przez osobę bezrobotną działalności gospodarczej;
- Opiniowanie celowości realizacji programów specjalnych, biorąc pod uwagę w szczególności:
a) liczbę osób objętych programem i kryteria doboru tych osób,
b) zakładane rezultaty programu specjalnego, w tym przewidywaną efektywność kosztową
i zatrudnieniową,
c) koszty realizacji programu specjalnego, w tym poszczególnych przedsięwzięć.
- Opiniowanie proponowanych przez starostę zmiany realizacji programów specjalnych;
- Opiniowanie celowości realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia (...) biorąc pod uwagę w szczególności:
a) kryteria doboru bezrobotnych,
b) zakładane efekty realizacji PAI.
Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie, odpowiada za techniczną obsługę rady.Korespondencję do Powiatowej Rady Rynku Pracy w Rzeszowie należy kierować na adres:
POWIATOWA RADA RYNKU PRACY W RZESZOWIE
POWIATOWY URZĄD PRACY W RZESZOWIE
ul. PARTYZANTÓW 1A
35-242 RZESZÓW
Infolinia 459 595 060, 801 002 124
POWIATOWY URZĄD PRACY W RZESZOWIE
ul. PARTYZANTÓW 1A
35-242 RZESZÓW
Infolinia 459 595 060, 801 002 124
Podmiot publikujący: | Powiatowy Urząd Pracy w Rzeszowie | |
Wytworzył: | PUP w Rzeszowie | 2016-10-20 |
Opublikował w BIP: | Administrator BIP | 2016-10-20 13:00:00 |
Modyfikował: | Administrator BIP | 2021-02-01 12:25:26 |
Liczba wyświetleń: | 2417 |
Data aktualizacji | Nazwa operacji | Zaktualizował | Podgląd | Porównaj |
---|---|---|---|---|
2021-02-01 12:25:26 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2021-02-01 12:24:48 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2021-02-01 11:33:43 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2021-02-01 11:31:18 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2021-02-01 11:26:09 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2021-02-01 11:25:26 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2016-10-20 13:01:09 | Aktualizacja | Administrator BIP | Szukaj | |
2016-10-20 13:01:09 |
|
Administrator BIP | Szukaj | |
2016-10-20 13:00:20 | Utworzono treść | Administrator BIP | Szukaj | |
Porównaj |